Exhibition of Canadian and West Coast Art – Native and Modern (Exposition d'art autochtone et moderne de la côt é ouest du Canada)

Exhibition of Canadian and West Coast Art – Native and Modern (Exposition d'art autochtone et moderne de la côte ouest du Canada) Musée des beaux-arts du Canada, Ottawa, 1927
Bibliothèque et Archives du Musée des beaux-arts du Canada

Emily Carr: a centennial exhibition celebrating the one hundredth anniversary of her birth (Emily Carr: exposition centenaire, à l'occasion de son centième anniversaire de naissance), Vancouver Art Gallery, 1971
Archives de la Vancouver Art Gallery

Sélection d'expositions

1911

Grand Palais, Société du Salon d'Automne, Paris.

1927

Exhibition of Canadian West Coast Art - Native and Modern, organisée par le Musée des beaux-arts du Canada, Ottawa; en tournée au Musée royal de l'Ontario, Toronto et à l'Art Association of Montreal (Musée des beaux-arts de Montréal).

1930

Group of Seven, Galerie d'art de Toronto (Musé des beaux-arts de l'Ontario); en tournée à l'Art Association of Montreal (Musée des beaux-arts de Montréal).

1931

Group of Seven, Galerie d'art de Toronto (Musée des beaux-arts de l'Ontario).

1938

Exhibition by Emily Carr, Vancouver Art Gallery.

1938

A Century of Canadian Art, Tate Gallery, Londres, Angleterre.

1939

Canadian Group of Painters, Exposition universelle, New York.

1945-1946

Emily Carr: Her Paintings and Sketches, collaboration entre la Galerie d'art de Toronto (Musée des beaux-arts de l'Ontario) et le Musée des beaux-arts du Canada, Ottawa; en tournée à l'Art Association of Montreal (Musée des beaux-arts de Montréal) et à la Vancouver Art Gallery.

1949

Memorial Exhibition, Henry Art Gallery, Seattle.

1951

Emily Carr Memorial Galleries, exposition d'ouverture, Vancouver Art Gallery.

1958

Paintings by Emily Carr in One Hundred Years of B.C. Art, Vancouver Art Gallery.

1962

The World of Emily Carr, une nouvelle exposition des œuvres de la Collection Newcombe, Compagnie de la Baie d'Hudson, Victoria et Vancouver.

1971

Emily Carr: a centennial exhibition celebrating the one hundredth anniversary of her birth, organisée par la Vancouver Art Gallery; en tournée au Musée des beaux-arts de Montréal et au Musée royal de l'Ontario, Toronto.

1974

Contemporaries of Emily Carr in British Columbia, Simon Fraser Gallery, Burnaby.

1977

Galerie Emily Carr, exposition d'ouverture, British Columbia Archives, Victoria.

1979

Emily Carr: The Mature Years - Les Années de Maturité, organisée par la Vancouver Art Gallery; en tournée à la Maison du Canada, Londres, Angleterre, et au Centre Culturel Canadien, Paris, France.

1982

Emily Carr: Sky Paintings, Art Gallery of Greater Victoria.

1983

Visions and Victories: Ten Canadian Women Artists, London Regional Art Gallery (Museum London, Ontario).

1986-1987

The Advent of Modernism, organisée par le High Museum of Art, Atlanta; en tournée au Center for the Fine Arts, Miami, au Brooklyn Museum et au Glenbow Museum, Calgary.

1987-1988

The Expressionist Landscape: North American Modernist Painting, 1920-1947, organisée par le Birmingham Museum of Art; en tournée au IBM Gallery of Science and Art, New York, à l'Everson Museum of Art, Syracuse, à l'Akron Art Museum et à la Vancouver Art Gallery.

1990-1991

The Logic of Ecstasy, organisée par les London Regional Art and Historical Museums (Musuem London, Ontario); en tournée à l'Art Gallery of Greater Victoria, à l'Edmonton Art Gallery, à la Mendel Art Gallery, Saskatoon, à la Beaverbrook Art Gallery, Fredericton et à la Dalhousie Art Gallery, Halifax.

1990

Emily Carr, Musée des beaux-arts du Canada, Ottawa.

1990

The True North: Canadian Landscape Painting 1896-1939, Barbican Gallery, Londres, Angleterre.

Emily Carr in France, Vancouver Art Gallery.

1995-1996

Gasoline, Oil and Paper: The 1930s Oil-on-Paper Paintings of Emily Carr, organisée par la Mendel Art Gallery, Saskatoon; en tournée à l'Edmonton Art Gallery et à l'Art Gallery of Greater Victoria.

1998-1999

Emily Carr: Art & Processs, organisée par la Vancouver Art Gallery; en tournée à l'Art Gallery of Greater Victoria et à la Kamloops Art Gallery.

1999-2000

To The Totem Forests: Emily Carr and Contemporaries Interpret Coastal Villages, organisée par l'Art Gallery of Greater Victoria; en tournée à la Vancouver Art Gallery et à la Kamloops Art Gallery.

2001-2002

Carr, O'Keeffe, Kahlo: Places of Their Own, organisée par la Collection McMichael d'art canadien, Kleinberg; en tournée au Santa Fe Museum of Fine Arts, au National Museum of Women in Art, Washington et à la Vancouver Art Gallery.

Emily Carr: Eccentric, Artist, Author, Genius, Royal British Columbia Museum.

2006-2008

Emily Carr: Nouvelles Perspectives sur une Légende Canadienne, collaboration entre la Vancouver Art Gallery et le Musée des beaux-arts du Canada; en tournée au Musée des beaux-arts de l'Ontario, Toronto, au Musée des beaux-arts de Montréal et au Glenbow Museum, Calgary.