M u s e u m  C r e a t e d  L e s s o n

Les compositeurs canadiens: influences culturelles

NAC Add to My Content  Add this lesson to My Content  
National Arts Centre, Ottawa, Ontario

Early Canadian Orchestral Music
An introduction to the history of Canadian Orchestral Music.
View the Learning Object

The Composers and their Music
An introduction to the composers Buhr, Evangelista, Gellman, Glick and Murphy.
View the Learning Object

Guided Listening #1: Exploring Textures
A guided listening activity for José Evangelista's Air(s) D'Espagne.
View the Learning Object

Guided Listening #2: What's in a Name?
A guided listening activity for Srul Irving Glick's Suite Hebraique
View the Learning Object

Guided Listening #3: Connections to the Far East
A guided listening activity for Steven Gellman's Jāya Overture.
View the Learning Object

Learning Activity #1: Abstract Studies with Colour
A learning activity for Melissa Hui's Inner Voices and Serge Garant's Plages.
View the Learning Object

Learning Activity #2: Influences from India Part One
A learning activity for Glenn Buhr's Akasha (Sky)
View the Learning Object

Learning Activity #3: Influences from India- Pt. Two
A learning activity for Glenn Buhr's Jyotir
View the Learning Object

Learning Activity #4: Culminating Task
Students create an improvisation reflecting ideas of cultural influence.
View the Learning Object

Programme Notes
Information about Buhr's Akasha (Sky) and Jyotir, Evangelista's Air(s) d'Espagne, Gellman's Jaya Overture, Glick's Suite Hebraique and Murphy's From the Drum Comes a Thundering Beat...
View the Learning Object


Learning Objectives

Ce module est conçu de manière à permettre aux élèves et aux enseignants d’atteindre les objectifs suivants :

• Apprendre en quoi les compositeurs sont inspirés par la musique, les histoires et les idées d’une culture ou d’une religion donnée;
• Explorer les stratégies utilisées par les compositeurs pour emprunter et incorporer des idées musicales précises issues de différentes cultures dans leurs propres – et très différents – univers musicaux;
• Composer une œuvre musicale qui puise son inspiration dans un objet d’art ou créer un objet d’art inspiré par la musique.